Comunicações|Apresentações

2017

31st European Immunogenetics and Histocompatibility Conference | Alemanha, Mannheim/Heidelberg, 30 maio a 2 junho 2017

Soluble CD16 (sCD16) is affected by immunosuppressive drugs and associates significantly with acute renal rejection.

Xavier P, Sampaio-Norton S, Oliveira JG.

Conferência sobre Transplantação de Medula Óssea | Portugal, Aveiro, março 2016

Inscrição como potencial dador de medula óssea.

Pires F.

Congresso da Sociedade Portuguesa de Anestesiologia | Portugal, Figueira da Foz, março 2016

O futuro da dádiva de sangue e da transplantação.

Gonçalves H.

Global Health and Tropical Medicine Sessions | Portugal, Lisboa, março 2016

Hemovigilância e segurança do doente em Portugal.

17th International Haemovigilance Seminar | França, Paris, março 2016

Fatal adverse reactions associated with transfusion of blood components reported to ISTARE 2006-2013.

Politis C, Sandid I, Escoval MA, Capo G, Wiersum-Osselton J, Richardson C.

Blood Transfusion 14, Supl 1, February 2016, O-S3-2, 40

XXX Congresso Português de Nefrologia | Portugal, Vilamoura, abril 2016

Risco de rejeição aguda em transplantados renais com anticorpos específicos anti-HLA-Cw.

Santos S, Carmo R, Malheiro J, Tafulo S, Dias L, Sampaio S, Costa M, Campos A, Pedroso A, Almeida M, Martins LS, Castro-Henriques A, Pestana M, Cabrita A.

Transplantação renal de candidatos hipersensibilizados: definição da população-alvo para um protocolo de dessensibilização e análise comparativa dos custos associados.

Malheiro J, Dias L, Tafulo S, Mastins LS, Beirão I, Castro-Henriques A, Cabrita A.

EU Joint Action WP4-WP5 jointed meeting | Portugal, Lisboa, abril 2016

Comparative analysis on SARE reporting blood, tissues and cells.

Escoval MA.

UMIB's Post-Graduates Scientific Seminars, ICBAS-FFUP | Portugal, Porto, abril 2016

HLA epitope matching for allocation improvement in kidney transplantation.

Tafulo S.

53rd ERA-EDTA Congress | Austria, Viena, maio 2016

Improving the prediction of early antibody mediated rejection in HLA incompatible kidney transplantation.

Malheiro J, Castro A, Tafulo S, Dias L, Martins LS, Beirão I, Castro-Henriques A.

30th European Immunogenetics and Histocompatibility Conference | Grécia, Kos, maio 2016

Anti-HLA screening and relevance in the urine of kidney transplant patients - HLA.

Martinho A.

Evaluation and comparison of the informative power of different STR used in chimerism analysis in related and non-related hematopoietic stem cell transplantation

Venturini P, Luig F, Abade O, Ligeiro D.

Rapamycine induced changes in lymphocytes subsets studied by flow cytometry in kidney transplant patients.

Xavier P, Magalhães M, Sampaio-Norton S, Guimarães T, Oliveira JG.

XXVII Congreso Nacional de la Sociedad Española de Transfusión Sanguínea y Terapia Celular (SETS) | Espanha, Bilbao, junho 2016

Panel de donantes de sangre genotipados para los polimorfismos HNA -1, -3, -4 y -5; determinación de las frecuencias genotípicas y alélicas en el Centro de Sangue e Transplantação do Porto (CSTP)

Rangel G, Tender A, Duran JA

European Clinical Histocompatibility Workshop | Portugal, Lisboa, junho 2016

HLA epitope mismatch load in kidney transplantation.

Tafulo S, Malheiro J, Dias L, Mendes C, Osório E, Almeida M, Martins LS, Pedroso S, Castro-Henriques A, Lobato L.

Academia Pública 2016 | Portugal, Aveiro, julho 2016

A utilidade do sangue do cordão umbilical.

Lima F.

7ª Reunião Anual do Sistema Português de Hemovigilância | Portugal, Lisboa, julho 2016

Nove anos de Hemovigilância em Portugal.

Escoval MA.

Curso de Especialização em Saúde Pública, Instituto de Higiene e Medicina Tropical | Portugal, Lisboa, setembro 2016

O Sistema Português de Hemovigilância.

Escoval MA.

34th International Congress of the International Society of Blood Transfusion | Emiratos Árabes Unidos, Dubai, setembro 2016

ISTARE data 2006-2014 on recipients: variation between countries in the incidence and imputability of transfusion reactions.

Politis C, Richardson C, Wiersum-Osselton J, Robillard P, Escoval MA, Renaudier Ph, Faber J Cl, Wood E.

Vox Sanguinis, vol 111 Supl 1, September 2016, 3B-s06-05, P 28

XIII Congresso Português de Transplantação, XV Congresso Lusobrasileiro de Transplantação, II Encontro Ibérico de Transplantação | Portugal, Porto, outubro 2016

HLA epitope mismatch load is significantly associated with HLA-incompatible kidney transplantation outcomes.

Tafulo S, Malheiro J, Dias L, Mendes C, Osório E, Dias M, Almeida M, Martins LS, Pedroso S, Castro-Henriques A, Lobato L, Freitas F.

Preformed non-donor-specific anti-HLA antibodies have a detrimental impact in kidney graft outcomes.

Malheiro J, Tafulo S, Castro A, Dias L, Martins LS, Castro-Henriques A.

Rapamycine induced changes in lymphocytes subsets studied by cytometry in kidney transplant patients.

Xavier P, Magalhães M, Sampaio-Norton S, Guimarães T, Oliveira JG.

Curso de Especialização em Saúde Pública, Instituto de Higiene e Medicina Tropical | Portugal, Lisboa, outubro 2016

A importância dos sistemas de vigilância epidemiológica, procedimentos em situação de surto.

EU Joint Action WP4 meeting | Portugal, Lisboa, outubro 2016

SARE Reporting blood, tissues and cells - Serious Adverse Events Subgroup.

Escoval MA.

Vigilance reporting for blood, tissues and cells - Rapide Alert Subgroup.

NOTIFY Project Technical Meeting | Itália, Roma, novembro 2016

How can biomedical text mining help the NOTIFY Library?

Lourenço A, Ramoa A, Florentino Fdez-Riverola, Gael Pérez Rodríguez, Condeço J, Pérez Pérez M.

6th ABBOTT Diagnostics Global Transfusion Symposium | Alemanha, Wiesbaden, dezembro 2016

Blood supply management in Portugal: impact from economic constraints.

Chin Muon M.

Blood Competent Authorities meeting | Bélgica, Bruxelas, dezembro 2016

VISTART EU Joint Action WP4 Vigilance reporting for blood, tissues and cells.